Artykuły: 1-20
| 21-40
| 41-60
| 61-80
| 81-100
| 101-120
| 121-140
| 141-160
| 161-180
| 181-200
| 201-220
| 221-240
| 241-260
| 261-280
| 281-300
| 301-320
| 321-340
| 341-360
| 361-380
| 381-400
| 401-420
| 421-440
| 441-460
| 461-480
| 481-500
| 501-520
| 521-540
| 541-560
| 561-580
| 581-600
| 601-620
| 621-640
| 641-660
| 661-680
| 681-700
| 701-720
| 721-740
| 741-760
| 761-780
| 781-800
| 801-820
| 821-840
| 841-847
I oto idą, zapięci szczelnie, Patrzą na prawo, patrzą na lewo. A patrząc - widzą wszystko oddzielnie Że dom... że Stasiek... że koń... że drzewo... Julian Tuwim ,,Mieszkańcy'' Nie chcemy być jak straszni mieszczanie! Spróbujmy spojrzeć na... »
Przy ul. Kasprowicza kumuluje się kilka zagrożeń ruchu pieszego i rowerowego. Części z nich dotyczył artykuł sprzed 3 tygodni . Teraz omówimy kolejne. Łączy je to, że ZDM – choć kierowany przez tzw. pełnomocnika – rowerowego... »
Jadąc rowerem czy idąc pieszo po Warszawie łatwo (dosłownie i w przenośni) naciąć się na ostre krawędzie wygrodzeń. Nie ustalono bowiem jednolitego bezpiecznego wzorca dla tego (jakże szczodrze aplikowanego) składnika naszych ulic. Mimo że... »
Do Biura Zarządzania Ruchem Drogowym Urzędu m.st. Warszawy. W ramach konsultacji projektów rowerowych dotyczących ul. Andersa Stowarzyszenie Zielone Mazowsze przesyła poniższe uwagi: 1. Promienie łuków na drogach dla rowerów nie powinny... »
Od dłuższego czasu społeczny audyt projektów rowerowych w Warszawie praktycznie nie istnieje. Mimo wciąż obowiązującego zarządzenia nr 5523/2010 Prezydenta m.st. Warszawy w sprawie tworzenia korzystnych warunków dla rozwoju systemu... »
Warszawskie standardy projektowe i wykonawcze dla systemu rowerowego teoretycznie obowiązują od 13 lat . W praktyce urząd miasta wciąż nie zdołał ich przyswoić i wdrożyć. Co gorsza powołany do nadzoru nad całokształtem transportu... »
Przyzwyczajeni jesteśmy, choć to bardzo smutne, do różnego rodzaju "rowerowych" przekrętów związanych z unijnym dofinansowaniem. Czasem zwyczajny chodnik magicznie zmienia się w ciąg pieszo-rowerowy, czasem tworzy się drogę dla rowerów... »
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT) z założenia i z nazwy miały być instrumentem finansującym inwestycję poprawiającą spójność infrastruktury pomiędzy poszczególnymi jednostkami terytorialnymi. W opisie na Portalu Funduszy... »
Warszawski Zarząd Zieleni podpisał dziś umowę na realizację parku linearnego wzdłuż kolejowej linii radomskiej w okolicy ulicy Suwak. Wiadomość w pierwszym momencie wydawała się świetna. Im więcej zdegradowanych obszarów przekształcanych... »
Warszawskie standardy dla systemu rowerowego klasyfikują drogi rowerowe ze względu na spełnianą funkcję. Do obsługi ruchu międzydzielnicowego i ważniejszych powiązań w skali miasta przewidują drogi główne o wyższych parametrach, w tym... »
Budowana obecnie droga dla rowerów na Marszałkowskiej od Świętokrzyskiej do ronda Dmowskiego to realizacja projektu wybranego w budżecie partycypacyjnym na rok 2016. Według założeń projektu, droga dla rowerów miała powstać na części zbyt... »
Trasy rowerowe w centrum są kluczowe z kilku powodów: Centrum miasta cechuje się najwyższą gęstością zaludnienia, co znaczy że mieszka tu proporcjonalnie najwięcej potencjalnych rowerzystów. Centrum miasta cechuje się najwyższą liczbą... »
Do: Biuro Polityki Mobilności i Transportu Urzędu m.st. Warszawy Szanowni Państwo, Nawiązując do drugiej wersji projektu przebudowy ul. Sokratesa, przesyłam następujące uwagi i wnioski: 1. Nowa wersja projektu jest zdecydowanie bliższa... »
Z radością przeczytaliśmy w mediach o rowerowej piątce prezydenta Rafała Trzaskowskiego ogłoszonej kilka dni temu. Plan nieźle identyfikuje potrzeby rowerzystów i może być dużym krokiem naprzód w stosunku do obecnej, dość ułomnej... »
Do Biura Polityki Mobilności i Transportu Urzędu m.st. Warszawy. Nawiązując do projektu przebudowy ul. Marszałkowskiej na odcinku Świętokrzyska – Królewska, przesyłam następujące uwagi i wnioski: 1. Negatywnie opiniujemy pomysł... »
Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do projektu zagospodarowania terenu w związku z budową budynku przy ul. Karolkowej 53, przesyłam następujące uwagi i wnioski: 1. W projekcie słusznie przewidziano przejście dla pieszych... »
Niedługo minie rok odkąd prezydent Warszawy ogłosił plany odnośnie "Nowego Centrum Warszawy", a dyrektor biura mobilności - wytyczenie dwóch nowych przejść dla pieszych przez Kruczą, wpisujących się w "Uśmiech Warszawy". Działania te miały... »
Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej prowadzi bardzo aktywne życie internetowe. Jego profil na FB sprawia wrażenie otwartości i gotowości do dyskusji. Gdzie ta gotowość ma granice? Wystarczy zadać niewygodne... »
Sto lat po zwycięskiej Bitwie Warszawskiej 1920 roku trwa kolejna bitwa warszawska. Jednak tym razem, o ile jedną stroną są Polacy, to drugą nie są bolszewicy. Współczesną bitwę warszawską polscy urzędnicy prowadzą sami ze sobą. Walczą z... »
9 sierpnia 2017 r została otwarta kładka pieszo-rowerowa pod płytą Mostu Łazienkowskiego łącząca ciągi rowerowe nad brzegami Wisły. Miasto wówczas mówiło jednym głosem z aktywistami: trasa zostanie przedłużona przez Port Czerniakowski i... »
Artykuły: 1-20
| 21-40
| 41-60
| 61-80
| 81-100
| 101-120
| 121-140
| 141-160
| 161-180
| 181-200
| 201-220
| 221-240
| 241-260
| 261-280
| 281-300
| 301-320
| 321-340
| 341-360
| 361-380
| 381-400
| 401-420
| 421-440
| 441-460
| 461-480
| 481-500
| 501-520
| 521-540
| 541-560
| 561-580
| 581-600
| 601-620
| 621-640
| 641-660
| 661-680
| 681-700
| 701-720
| 721-740
| 741-760
| 761-780
| 781-800
| 801-820
| 821-840
| 841-847
| Dodaj nowy