Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-320 | 321-340 | 341-360 | 361-380 | 381-400 | 401-420 | 421-440 | 441-460 | 461-480 | 481-500 | 501-520 | 521-540 | 541-560 | 561-580 | 581-600 | 601-620 | 621-640 | 641-660 | 661-680 | 681-700 | 701-720 | 721-740 | 741-760 | 761-780 | 781-800 | 801-820 | 821-840 | 841-847

2023.03.02: Dość bezruchu w kontraruchu!

I oto idą, zapięci szczelnie, Patrzą na prawo, patrzą na lewo. A patrząc - widzą wszystko oddzielnie Że dom... że Stasiek... że koń... że drzewo... Julian Tuwim ,,Mieszkańcy'' Nie chcemy być jak straszni mieszczanie! Spróbujmy spojrzeć na... »

2022.11.28: Bezpieczeństwo i wygoda utopione w zatoce

Przy ul. Kasprowicza kumuluje się kilka zagrożeń ruchu pieszego i rowerowego. Części z nich dotyczył artykuł sprzed 3 tygodni . Teraz omówimy kolejne. Łączy je to, że ZDM – choć kierowany przez tzw. pełnomocnika – rowerowego... »

2022.11.07: Bezpieczeństwo ucięte na ostro

Jadąc rowerem czy idąc pieszo po Warszawie łatwo (dosłownie i w przenośni) naciąć się na ostre krawędzie wygrodzeń. Nie ustalono bowiem jednolitego bezpiecznego wzorca dla tego (jakże szczodrze aplikowanego) składnika naszych ulic. Mimo że... »

2022.09.22: Uwagi do projektu drogi dla rowerów przy Andersa

Do Biura Zarządzania Ruchem Drogowym Urzędu m.st. Warszawy. W ramach konsultacji projektów rowerowych dotyczących ul. Andersa Stowarzyszenie Zielone Mazowsze przesyła poniższe uwagi: 1. Promienie łuków na drogach dla rowerów nie powinny... »

2022.07.06: Czy Pełnomocnik pełen jest mocy?

Od dłuższego czasu społeczny audyt projektów rowerowych w Warszawie praktycznie nie istnieje. Mimo wciąż obowiązującego zarządzenia nr 5523/2010 Prezydenta m.st. Warszawy w sprawie tworzenia korzystnych warunków dla rozwoju systemu... »

2022.06.22: Pełnomocnika skrajnia nie tyka

Warszawskie standardy projektowe i wykonawcze dla systemu rowerowego teoretycznie obowiązują od 13 lat . W praktyce urząd miasta wciąż nie zdołał ich przyswoić i wdrożyć. Co gorsza powołany do nadzoru nad całokształtem transportu... »

2022.04.22: Hokus-pokus, nie do wiary! W tych Babicach to są czary!

Przyzwyczajeni jesteśmy, choć to bardzo smutne, do różnego rodzaju "rowerowych" przekrętów związanych z unijnym dofinansowaniem. Czasem zwyczajny chodnik magicznie zmienia się w ciąg pieszo-rowerowy, czasem tworzy się drogę dla rowerów... »

2022.01.06: Z(dez)integrowane inwestycje terytorialne cz. II

Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT) z założenia i z nazwy miały być instrumentem finansującym inwestycję poprawiającą spójność infrastruktury pomiędzy poszczególnymi jednostkami terytorialnymi. W opisie na Portalu Funduszy... »

2021.12.17: Park linearny i znikająca infrastruktura rowerowa

Warszawski Zarząd Zieleni podpisał dziś umowę na realizację parku linearnego wzdłuż kolejowej linii radomskiej w okolicy ulicy Suwak. Wiadomość w pierwszym momencie wydawała się świetna. Im więcej zdegradowanych obszarów przekształcanych... »

2021.10.21: Kto się wyłoży, by posiedzieć mógł ktoś?

Warszawskie standardy dla systemu rowerowego klasyfikują drogi rowerowe ze względu na spełnianą funkcję. Do obsługi ruchu międzydzielnicowego i ważniejszych powiązań w skali miasta przewidują drogi główne o wyższych parametrach, w tym... »

2021.08.25: Marszałkowskiej się nie zwęża, niechaj rower tropi węża

Budowana obecnie droga dla rowerów na Marszałkowskiej od Świętokrzyskiej do ronda Dmowskiego to realizacja projektu wybranego w budżecie partycypacyjnym na rok 2016. Według założeń projektu, droga dla rowerów miała powstać na części zbyt... »

2021.04.02: Rowerowy skok cywilizacyjny - główne trasy w centrum

Trasy rowerowe w centrum są kluczowe z kilku powodów: Centrum miasta cechuje się najwyższą gęstością zaludnienia, co znaczy że mieszka tu proporcjonalnie najwięcej potencjalnych rowerzystów. Centrum miasta cechuje się najwyższą liczbą... »

2021.03.11: Ponowne uwagi do projektu przebudowy ul. Sokratesa

Do: Biuro Polityki Mobilności i Transportu Urzędu m.st. Warszawy Szanowni Państwo, Nawiązując do drugiej wersji projektu przebudowy ul. Sokratesa, przesyłam następujące uwagi i wnioski: 1. Nowa wersja projektu jest zdecydowanie bliższa... »

2021.03.05: Rowerowy plan Trzaskowskiego - pomysł dobry, ale niekompletny

Z radością przeczytaliśmy w mediach o rowerowej piątce prezydenta Rafała Trzaskowskiego ogłoszonej kilka dni temu. Plan nieźle identyfikuje potrzeby rowerzystów i może być dużym krokiem naprzód w stosunku do obecnej, dość ułomnej... »

2021.02.02: Uwagi do projektu modernizacji ul. Marszałkowskiej (Świętokrzyska-Królewska)

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu Urzędu m.st. Warszawy. Nawiązując do projektu przebudowy ul. Marszałkowskiej na odcinku Świętokrzyska – Królewska, przesyłam następujące uwagi i wnioski: 1. Negatywnie opiniujemy pomysł... »

2021.02.02: Uwagi do projektu zagospodarowania terenu przy ul. Karolkowej 53

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do projektu zagospodarowania terenu w związku z budową budynku przy ul. Karolkowej 53, przesyłam następujące uwagi i wnioski: 1. W projekcie słusznie przewidziano przejście dla pieszych... »

2020.11.03: Czas mija, a (powodów do) uśmiechu niewiele

Niedługo minie rok odkąd prezydent Warszawy ogłosił plany odnośnie "Nowego Centrum Warszawy", a dyrektor biura mobilności - wytyczenie dwóch nowych przejść dla pieszych przez Kruczą, wpisujących się w "Uśmiech Warszawy". Działania te miały... »

2020.11.02: Co wynika z uników Pełnomocnika?

Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej prowadzi bardzo aktywne życie internetowe. Jego profil na FB sprawia wrażenie otwartości i gotowości do dyskusji. Gdzie ta gotowość ma granice? Wystarczy zadać niewygodne... »

2020.08.14: Bitwa Warszawska 2020

Sto lat po zwycięskiej Bitwie Warszawskiej 1920 roku trwa kolejna bitwa warszawska. Jednak tym razem, o ile jedną stroną są Polacy, to drugą nie są bolszewicy. Współczesną bitwę warszawską polscy urzędnicy prowadzą sami ze sobą. Walczą z... »

2020.08.07: Ślepa kładka kończy 3 latka

9 sierpnia 2017 r została otwarta kładka pieszo-rowerowa pod płytą Mostu Łazienkowskiego łącząca ciągi rowerowe nad brzegami Wisły. Miasto wówczas mówiło jednym głosem z aktywistami: trasa zostanie przedłużona przez Port Czerniakowski i... »

Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-320 | 321-340 | 341-360 | 361-380 | 381-400 | 401-420 | 421-440 | 441-460 | 461-480 | 481-500 | 501-520 | 521-540 | 541-560 | 561-580 | 581-600 | 601-620 | 621-640 | 641-660 | 661-680 | 681-700 | 701-720 | 721-740 | 741-760 | 761-780 | 781-800 | 801-820 | 821-840 | 841-847 | Dodaj nowy